In ciuda tuturor greutatilor, neajunsurilor sau nedreptatilor care ne insotesc existenta, nu avem voie sa uitam nici o clipa ca, ceea ce suntem fiecare dintre noi astazi, se datoreaza acestei tari si acestui popor. Daca astazi nu-ntelegem ca a fi “mandru ca esti roman” este o datorie, inseamna ca jertfele stramosilor nostrii au fost in zadar, iar batalia dusa de noi este pierduta din start.

12 aprilie 2011

Suntem credinciosi.

Am vazut astazi un studiu din care reiesea faptul ca tinerii din Romania se considera credinciosi (53% merg la biserica; 42% se roaga zilnic). Acelasi studiu arata si faptul ca sunt rasisti,xenofobi, antisemiti si ca nu accepta in preajma lor bolnavi de sida sau homosexuali.
Vazand toate acestea nu am putut sa nu ma intreb ce inteleg ei prin credinta. Oare a fi credincios nu inseamna si a-ti iubi aproapele? Este foarte bine ca majoritatea dintre ei cred in Dumnezeu, dar eu sper ca raspunsurile lor au venit din adevarata lor credinta si nu din faptul ca “da bine sa fi credincios”. Ma intreb cati dintre ei, si aici nu ma refer numai la tineri, mai bine zis cati dintre noi, cei care ne consideram credinciosi, am citit macar odata Biblia, cati dintre noi ne aducem aminte de Dumnezeu si atunci cand nu avem nimic sa-I cerem, cati dintre noi mai sarbatorim cu adevarat Nasterea sau Invierea Domnului si nu ne bucuram doar de faptul  ca avem un alt motiv sa mancam, sa bem, sau sa dansam pe manele.
Un var de-al meu avea o vorba, in seara de Inviere: “nu stiu cum se face, dar de cate ori ne intalnim la biserica, is Pasti”. Nu vreau sa generalizez, sunt convins ca sunt multi cei care stiu cu adevarat ce inseamna credinta, dar mai cred si ca pentru multi altii credinta cam la asta se rezuma, la a merge la biserica de Inviere pentru a lua pasti (stiu ei, ca daca iei pasti iti merge bine tot anu’).
        Nu vreau sa par un imaculat care da lectii de morala crestina, nu sunt in masura sa fac acest lucru, imi asum si eu unele dintre greselile amintite mai sus, dar consider ca inainte de a afirma ca suntem credinciosi, ar fi corect sa vedem daca si faptele noastre ne sustin spusele. A crede nu se rezuma doar la a spune asta, daca crezi in Dumnezeu nu poti sa-l urasti pe cel de langa tine pentru simplul fapt ca nu gandeste ca tine, ca are o alta religie, nationalitate sau orientare sexuala.

4 comentarii:

  1. poate iți dai seama de motivele pentru care merge lumea la biserică de aici: http://thoughts-o-matic.blogspot.com/2011/03/diferenta-dintre-paste-si-craciun.html. Motivele sunt diverse dar cel mai bun motiv este sa te vada lumea cu haina cea noua. La țară mă refer. La oraș n-am stat mult, deci nu știu.

    RăspundețiȘtergere
  2. ai dreptate. asa e. ne lipseste cultura si trairea crestina. ne-am vandut caracterul uman pt bani putini. stiu ca ai ramas socat dupa ce ai vazut filmuletele de la zodrac

    RăspundețiȘtergere
  3. Suntem foarte credinciosi. Credem in promisiunile parlamentarilor, credem in Zana Maseluta, Credem in Mos Craciun.

    RăspundețiȘtergere
  4. am vazut filmuletele, dar in ciuda a ceea ce am vazut, eu cred ca tot la sate sunt cei mai multi credinciosi "practicanti", degeaba stia reporterul ala ce se sarbatoreste la Pasti sau la Craciun, eu sunt convins ca nu stia si cate saptamani de post se tin inaintea acestor sarbatori, lucru pe care acei tarani il stiau si il si practicau multi dintre ei.
    si apoi ma cam enerveaza genul asta de interviuri, in care un reporteras ia o intrebare confuza, se documenteaza bine, apoi merge in cautare de prosti. ar fi corect sa-i arate si pe cei care, probabil, l-ar fi bagat in buzunar in acest domeniu.la filmuletele astea cred ca se potriveste foarte bine motto-ul lui Zodrac:"stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur mai prind curaj"Ion Creanga.

    RăspundețiȘtergere