In ciuda tuturor greutatilor, neajunsurilor sau nedreptatilor care ne insotesc existenta, nu avem voie sa uitam nici o clipa ca, ceea ce suntem fiecare dintre noi astazi, se datoreaza acestei tari si acestui popor. Daca astazi nu-ntelegem ca a fi “mandru ca esti roman” este o datorie, inseamna ca jertfele stramosilor nostrii au fost in zadar, iar batalia dusa de noi este pierduta din start.

11 aprilie 2011

Ei nu pot sa-nteleaga

Ma intreb de ce toate masurile luate de catre cei care ne conduc lovesc, in primul rand, in cei saraci. Ei nu vad ca supravietiurea a devenit principala indeletnicire a romanilor?
Incercand sa-mi raspund la aceasta intrebare am ajuns la concluzia ca este imposibil sa nu vada acesta realitate, dar, totodata, ei nu pot sa inteleaga. Nu pot sa inteleaga cum este sa traiesti o luna cu 500 de lei (poate mai putin), cand ei dau 240 lei pe o pereche de pantofi (Boc, zilele trecute) sau zeci de pensii pe o geanta de firma (Udrea, EBA etc). Ii auzim zilnic spunandu-ne ca ii inteleg pe cei saraci, dar cati dintre ei au fost oare intr-o astfel de situatie? cati dintere ei nu au fost vreodata in situatia de a nu avea ce le pune pe masa copiilor lor ?
Am incercat si eu sa-l inteleg pe unu’ care castiga 500 de lei,(eu numarandu-ma printre “fericitii” care castiga undeva intre 1200-1600 lei), am incercat sa ma pun in pielea lui si .... am inteles, am inteles ca nu-nteleg nimic, am inteles ca nu voi intelege niciodata, am inteles ca voi intelege numai atunci cand voi avea 500 lei salar. Nu inteleg ce mananca, nu inteleg din ce isi plateste cheltuielile, nu inteleg cu ce se imbraca, nu inteleg nimic. Si atunci ma-ntreb: ei cum sa inteleaga.

P.S. Asta nu le scuza in nici un fel dispretul, aroganta, lasitatea sau incompetenta de care dau dovada.
Ei tocmai de asta-s pusi acolo, ca sa-nteleaga.

2 comentarii:

  1. eu nu inteleg ce face cel cu 500/luna cand da boala in familia lui sau i se strica masina de spalat (daca are)
    ai zis fff bine, sunt pusi acolo sa nu inteleaga

    RăspundețiȘtergere
  2. da din păcate sunt făcuți să nu înțeleagă, așa sunt educați să nici nu vadă mai jos de nivelul lor.

    RăspundețiȘtergere