In ciuda tuturor greutatilor, neajunsurilor sau nedreptatilor care ne insotesc existenta, nu avem voie sa uitam nici o clipa ca, ceea ce suntem fiecare dintre noi astazi, se datoreaza acestei tari si acestui popor. Daca astazi nu-ntelegem ca a fi “mandru ca esti roman” este o datorie, inseamna ca jertfele stramosilor nostrii au fost in zadar, iar batalia dusa de noi este pierduta din start.

14 aprilie 2011

Poezie

Nu-i Singur Iuda Vinovat...

Nu-i singur Iuda vinovat
De sângele ce se dadu.
Nici marii preoti, nici Pilat,
Ci lumea-ntreaga prin pacat...
Si eu, si tu...

Nu drumul greu spre Golgota,
Nici biciul, când Iisus cazu.
Si daca crucea grea era,
Povara noastra-i si mai grea!
Si eu, si tu...

Nu patru cuie L-au strapuns,
Când El pe cruce se-asternu.
Ci noi, cu sufletul ascuns,
Cu mii de patimi L-am strapuns!
Si eu, si tu...

Nu doar batrânii carturari,
Nu doar mai marii preoti, nu!
Si noi am râs cu ochi murdari,
Si noi suntem cei doi tâlhari!
Si eu, si tu...

Si nu ostasilor prin sorti
Camasa alba si-o dadu.
Ci tuturor! Dar tu n-o porti!
Si, fara ea, toti suntem morti!
Si eu, si tu...

Nu doar în stânci, sub lilieci,
Nu doar sub lespede zacu.
Ci L-am acuns ca pentru veci
Sub piatra unor forme reci,
Si eu, si tu...

Si-acum Iisus cel condamnat
Azi El te-ntreaba: "Da sau nu?
Esti tu sau nu esti vinovat?"
Eu am spus da! Si-am fost iertat.
Eu am spus da.
Dar tu? Dar tu?...

                             Costache Ioanid

Un comentariu:

  1. ca un mare admirator al lui Costache Ioanid, imi scot palaria in fata ta pentru ca ai pus poezia pe blog

    RăspundețiȘtergere